MyjeZeby.pl - AdWords

AdWords

Case studies
MyjeZeby.pl

Sytuacja początkowa

Sklep z akcesoriami związanymi z higieną jamy ustnej (szczoteczki, pasty, irygatory i inne akcesoria). Klient zgłosił się do nas niezadowolony z dotychczasowej agencji. Problem klienta polega na tym, że oferowane przez niego produkty charakteryzują się bardzo niskim poziomem marży. W związku z powyższym, aby zarabiać musi utrzymywać współczynnik K/P (Koszt/Przychód) na poziomie poniżej 10%. Agencja z którą wcześniej współpracował nie była w stanie osiągnąć takich wyników.

  • Wynik K/P w Q1 2019 = 11,9%
  • Wynik K/P w Q1 + Q2 2019 = 13,48%

Cel: Poprawa rentowności działań marketingowych, czyli zmniejszenie udziału kosztów marketingowych w przychodach sklepu internetowego.

Podjęte działania

Optymalizacja rozpoczęła się od zmian w obrębie analityki internetowej. Wykorzystując mechanizm Data Studio stworzyliśmy dedykowane raporty uwzględniające skuteczność na poziomie nie tylko kampanii i grup reklam, ale znacznie głębiej, czyli na poziomie poszczególnych słów kluczowych oraz produktów. Dzięki temu, dysponując prawidłowymi danymi, byliśmy w stanie namierzyć najskuteczniejsze słowa i produkty. Zbudowaliśmy model sprzedażowy opierający się na wzmocnieniu promocji produktów cechujących się najlepszym współczynnikiem K/P. Poprzez zwiększenie sprzedaży tych produktów, pozyskaliśmy dodatkowy budżet na promocję produktów trudniejszych. W efekcie prawie dwukrotnie zwiększyliśmy rentowność sprzedaży w sklepie online.

Efekty

  • Wynik K/P w Q1 2020 = 7,67%
  • Wynik K/P w Q1 + Q2 2020 = 8,44%

W efekcie podjętych prac, uwzględniając wyniki całego konta, w Q1 2020 koszty reklamowe stanowiły 7,67% wartości sprzedaży. W analogicznym okresie roku 2019, koszty reklamowe stanowiły 11,9% wartości sprzedaży. Uwzględniając wyniki Q1 i Q2 2020, koszty reklamowe spadły z 13,48% do 8,44% wartości sprzedaży. Co oznacza, że w 2020 roku, aby zarobić 100 zł, nasz klient potrzebował o 5,04 zł mniej niż w 2019 roku (spadek kosztu o 37,38%)

Skontaktuj się z nami

Porozmawiajmy o Twoim e-marketingu